W przypadku wielu grantów publicznych publikacja na CC stanowi wymóg lub decyduje o dodatkowych punktach podczas oceny wniosku. W przypadku funduszy europejskich (np. środków na działania edukacyjne Erasmus+) taki wymóg to już w zasadzie standard, w Polsce stosują go również niektóre ministerstwa i prywatni grantodawcy. Wybór licencji może być podyktowany również tym, jaki sygnał chcemy wysłać społeczności, która nas wspiera. Na przykład w przypadku działań współfinansowanych przez społeczność za pomocą crowdfundingu publikowanie na licencjach CC jest sposobem na zaangażowanie odbiorców i zagwarantowanie im, że dzięki ich inwestycja w nasz projekt, będzie on należeć również do nich. To, jaki efekt chcesz osiągnąć i kto ma korzystać z twojego produktu czy materiałów, również ma ogromne znaczenie. Twoi odbiorcy niekoniecznie muszą rozpoznawać mechanizmy prawne, takie jak licencje CC, a równocześnie potencjalnie mogą na nich sporo skorzystać. Warto wówczas zadbać o jasną informację nie tylko o licencjach, ale o tym, co one oznaczają praktycznie, a ponadto publikować takie formaty, które będą łatwe do przerobienia, tłumaczenia i adaptacji. Każde dodatkowe (poza samym darmowym opublikowaniem) ułatwienie dla odbiorców podnosi szanse na to, że polubią twój materiał, będą się nim dzielić i polecać go dalej.