plen

UNESCO: Nowa publikacja o OER

UNESCO opublikowała pierwszą publikację na licencji CC, która łączy podstawowe artykuły oraz raporty na temat działań w kierunku rozwoju otwartych zasobów edukacyjnych z pierwszych trzech lat działania społeczności OER UNESCO. Książkę można pobrać w PDF lub kupić w wersji drukowanej.

Open Educational Resources: Conversations in Cyberspace przedstawia ogólną charakterystykę początkowych etapów rozwoju OER. Opisuje i dokumentuje debatę pomiędzy liderami pierwszych projektów otwartych zasobów edukacyjnych. Publikacja jest idealnym punktem startowym dla instytucji i organizacji, które angażują się w rozpowszechnianie idei OER.

Obok wstępnych informacji na temat inicjatywy otwierania dostępu do wiedzy, autorzy analizują raport OECD Giving Knowledge for Free (2007) oraz definiują dalsze działania priorytetowe dla rozwoju OER.

Sama książka, opublikowana na licencji Attribution-Non-Commercial-Share Alike 3.0, jest niewątpliwym wkładem w rozwój inicjatywy.