plen

Dzień otwarty w Zachęcie

Zapraszamy na wyjątkowy poniedziałek do Zachęty. Zwykle zamknięta tego dnia – Zachęta zaprasza na oprowadzania i dyskusje na temat marketingu w instytucjach kultury i otwartości. Zachęta otwiera się na nowo.Co to znaczy? Przekonajcie się sami 12 grudnia 2011 roku. Na wszystkie wydarzenia i wystawy wstęp bezpłatny!

12.15 Oprowadzanie po wystawie Wolfgang Tillmans Zachęta Ermutigung

14.15 Oprowadzanie po wystawie Goshka Macuga. Bez tytułu

15-17:00 Dyskusja DZIEŁA NA WOLNOŚCI Kultura? Kontrola? Kasa?

Trzy lata temu polscy wikipedyści rozpoczęli batalię o możliwość fotografowania i zamieszczania w Wikipedii dzieł sztuki z kolekcji muzeów narodowych. Ograniczani w swych projektach przez dyrekcje muzeów w zakresie fotografowania i udostępniania dzieł z ekspozycji w internecie (m.in. jako ilustracji do haseł encyklopedycznych) zadali niewygodne pytania: czyją własnością są dzieła kultury, jaka jest misja instytucji publicznych, czy w ograniczaniu dostępu zawsze chodzi o bezpieczeństwo, czy może raczej o… kasę? W przypadku starcia muzeów i wikipedystów szło o dzieła „historyczne”, tj. takie, do których wygasły już prawa autorskie. A jak wygląda, czy może jak powinna wyglądać sytuacja w publicznych galeriach i muzeach sztuki współczesnej?

W tym przypadku ważnym uczestnikiem dyskusji staje się artysta. Jaki jest jego stosunek do udostępniania wizerunków jego dzieł? Jakie jest jego zdanie na temat dostępności dzieł innych twórców? Zanim zaczniemy uwalniać dzieła, porozmawiajmy jak to robić!

Spotkanie z udziałem dyrektor Zachęty Hanny Wróblewskiej, Jarosława Lipszyca z Fundacji Nowoczesna Polska oraz artystów, Katarzyny Kozyry i Tymka Borowskiego

17.15 Oprowadzanie po wystawie „Jestem prawie na każdej wystawie”

18-20:00 Dyskusja Zacznij od słowa ZAchęty — marketing w instytucjach kultury

Czy rzeczywiście jesteś prawie na każdej wystawie? Czy czytasz o nas, czy słyszysz o nas w mediach? A może dowiadujesz się o wystawach z reklam lub plakatów na mieście? Promocja i budowanie wizerunku instytucji kultury to dziedziny ciągle rozwijające się. Galerie, muzea i teatry w Polsce wciąż starają się wypracować jak najlepszą formułę dotarcia do publiczności i przekonania jej, że w kulturę warto inwestować swoje pieniądze i czas. Przy użyciu jakich narzędzi instytucja kultury powinna budować swój wizerunek? Jak promować tak wyjątkowy produkt, jakim jest kultura? Na te i inne pytania dotyczące promocji sztuki, budowania wizerunku i marki instytucji kultury odpowiedzą zaproszeni eksperci, a także przedstawiciele galerii, muzeów i teatrów, którym udało się stworzyć prężne ośrodki kultury, a także ożywić istniejące.

Spotkanie z udziałem Leszka Stafieja, przedstawicieli Muzeum Sztuki w Łodzi i MoCAK-u poprowadzi wicedyrektor Zachęty Justyna Markiewicz.

www.zacheta.art.pl
—-
na podstawie informacji mailowej nadesłanej przez Zofię Dubowską-Grynberg