plen

Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce – Raport UNESCO

OER_UNESCOOtwarte zasoby edukacyjne w Polsce to najnowszy raport wydany przez Instytutu Technologii Informacyjnych w Edukacji UNESCO. Open Educational Resources in Poland: Challenges and Opportunities (PDF) to przegląd projektów i polityk instytucji publicznych. Publikacja opisuje historię e-podręczników  w programie Cyfrowa Szkoła oraz informacje o oddolnych inicjatywach na rzecz otwartości jak Koalicja Otwartej Edukacji i projekty realizowane przez organizacje pozarządowe. Autorami raportu są Karolina Grodecka (Centrum e-learningu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, KOED) i Kamil Śliwowski (Centrum Cyfrowe, KOED).

Pomysł raportu powstał za sprawą Cyfrowej Szkoły, która wywołała falę zainteresowania sytuacją otwartych zasobów w Polsce podczas zeszłorocznego kongresu UNESCO w Paryżu. Od momentu napisania raportu do jego opublikowania minęło pół roku i dziś niektóre kwestie opisane w raporcie wymagają aktualizacji.

Raport w polskiej wersji językowej, w wersji uwzględniającej postępy programu Cyfrowa Szkoła, nowe projekty otwartościowe, które pojawiły się na mapie Polski czy programy grantowe, zostanie opublikowany się w ciągu najbliższych miesięcy, teraz polecamy wersję angielską (PDF). Raport jest dostępny na licencji CC BY-SA.