Kamera, głowa pełna pomysłów, kreatywność, pasja i wiara w potęgę Otwartych Zasobów Edukacyjnych to zdecydowanie te elementy, dzięki którym możesz stworzyć ciekawe wideo promujące otwartą edukację i wygrać pierwszą nagrodę w konkursie „Why Open Education Matters?”. Open Society Institiute, Creative Commons i amerykański departament edukacji rozpoczęły Tydzień Otwartej Edukacji od ogłoszenia konkursu na wideo promujące idee otwartość w edukacji. Twórca najlepszego filmu promujący otwarte zasoby, ich jakość, wartość dla edukacji, nauczycieli, uczniów i studentów otrzyma 25 000 dolarów.
Zgłoszenia w postaci maksymalnie 3 minutowych filmów w języku angielskim można nadsyłać do 5 czerwca 2012 roku, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni 18 lipca. Nagrody pieniężne to 25000 dolarów (pierwsza nagroda ), 5.000 (druga) i 1,000 dolarów (Public Choice Award – nagroda publiczności). Sędziami w konkursie będą m.in. Davis Guggenheim, Nina Paley, James Franco. Wszystkie zgłoszone w konkursie pracę muszą być udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). Konkurs na pomóc w zwiększaniu świadomości na temat otwartej edukacji i otwartych zasobów edukacyjnych.
W konkursie oceniane będą:
- ogólny przekaz – podnoszenie świadomości i przekonanie do idei OZE,
- oryginalność i kreatywność (koncepcja, format),
- jasność przekazu i zgodność z celem konkusu,
- jakość wykonania wideo.
Więcej informacji i szczegółowy regulamin znajdziecie na stronie whyopenedmatters.org.