plen

Przewodnik UNESCO po Otwartych Zasobach Edukacyjnych po polsku

O nowym Przewodniku po Otwartych Zasobach Edukacyjnych wydanym przez Commonwealth of Learning i UNESCO  już wiecie. Pisaliśmy o nim niespełna miesiąc temu. W naszym odczuciu ta publikacja jest bardzo wartościowym źródłem informacji o otwartych zasobach edukacyjnych i wolnym licencjonowaniu, która w systematyczny sposób porządkuje informacje i odpowiada na najczęściej pojawiające się pytania. Dlatego dzięki wsparciu Koalicji, Podręcznik został przetłumaczony na język polski.

Przed wami obszerna (120 stron), ale bardzo ciekawa i naświetlająca różne aspekty otwartości publikacja. Wprawdzie Przewodnik pokazuje OZE w kontekście edukacji wyższej, ale jest napisany na tyle uniwersalnie, że przedstawiciele każdego sektora i szczebla edukacji znajdą w nim ciekawe informacji.

W pierwszej części znajdziecie odpowiedzi na zestaw kilkunastu pytań o otwarte zasoby, w drugiej części argumenty przemawiające za OZE, w trzeciej implikacje dla osób planujących procesy edukacyjne i osób decyzyjnych. Zdecydowanie nie można pominąć dodatków o licencjach, o otwartym oprogramowaniu, ale przede wszystkim o mapowaniu OZE – który jest bardzo rozbudowanym katalogiem przykładów gdzie szukać otwartych treści edukacyjnych. To coś na wzór katalogu OZE z Koalicyjnego Przewodnika po Otwartych Zasobach Edukacyjnych, ale ten jest znacznie bardziej rozbudowany :-)

Gorąco polecamy, bo to świetna lektura!

Tłumaczenie do pobrania w PDF i oraz w serwisie Scribd.