plen

Webinary na Tydzień Otwartej Nauki

Wraz ze Stowarzyszniem EBIB zapraszamy wszystkich nauczycieli akademickich na dwa webinary na temat licencji Creative Commons oraz Otwartych Zasobów Edukacyjnych. Webinary odbędą się w ramach obchodów międzynarodowego Tygodnia Otwartej Nauki. Lista wszystkich imprez Tygodnia jest dostępna na stronie portalu Uwolnij Naukę.

23 października
Otwarte licencje Creative Commons na uczelni. Co warto wiedzieć?

Kiedy: 23 października, godz. 20:00

Rejestracja: https://fundacjanowoczesnapolska.clickmeeting.com/988493233/register

Plan webinaru: Podczas webinaru poznamy bliżej licencje Creative Commons i ich zastosowanie do publikacji prac naukowych oraz materiałów edukacyjnych. Będziemy rozmawiać o tym jak wykorzystać treści na licencjach Creative Commons lub z domeny publicznej, jakie są różnice między licencjami i jak zastosować licencje do własnych materiałów.

 

Prowadzenie: Kamil Śliwowski Trener i animator edukacji medialnej, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności. Na co dzień współpracuje z fundacją Katalyst Education, Koalicją Otwartej Edukacji, Fundacją Panoptykon i Creative Commons Polska. Autor gry edukacyjnej o prywatności w sieci „Trzęsienie danych”, bloguje o nowych technologiach i otwartych zasobach w edukacji na www.otwartezasoby.pl

 

 

 

24 października
Otwarte Zasoby Edukacyjne w pracy nauczycieli akademickich

Kiedy: 24 października, godz. 20:00

Rejestracja: https://fundacjanowoczesnapolska.clickmeeting.pl/oze-w-pracy-nauczycieli-akademickich/register

Plan webinaru: Podczas webinaru przedstawimy różne serwisy z otwartymi zasobami, których jakość jest gwarantowana przez proces recenzji i renomę ich dostawców. Zaprezentujemy bazy z otwartymi podręcznikami akademickimi, książkami i artykułami naukowymi, multimediami i zasobami graficznymi, których wykorzystanie może wzbogacić pracę dydaktyczną akademika na każdej uczelni.

 

Prowadzenie: Karolina Grodecka, Centrum e-Learningu AGH
Metodyczka e-learningu w Centrum e-Learningu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Zajmuje się rozwijaniem Otwartych Zasobów Edukacyjnych w AGH i szkoleniem z tej problematyki pracowników naukowo-dydaktycznych. W 2010 roku była zaangażowana w uruchomienie Open AGH – pierwszego repozytorium OZE na poziomie akademickim. Od 2013 roku koordynuje projekt opracowania otwartych e-podręczników dla inżynierów. Od 2010 r. przedstawicielka AGH w Koalicji Otwartej Edukacji. Autorka publikacji i kursów e-learningowych nt OZE dla nauczycieli akademickich.

 

Spotkania potrwają 60 minut, ostatnie 15 zostawiamy na pytania i dyskusję. Udział jest bezpłatny, ale wymagana jest rejestracja.