![]() | Aleksandra Czetwertyńska, Karolina Grodecka, Katarzyna Górkiewicz, Kamil Śliwowski, Katarzyna Werner Otwarte Zasoby Edukacyjne. Szukaj, twórz, dziel się (Book) 2019. @book{1r, title = {Otwarte Zasoby Edukacyjne. Szukaj, twórz, dziel się}, author = {Aleksandra Czetwertyńska, Karolina Grodecka, Katarzyna Górkiewicz, Kamil Śliwowski, Katarzyna Werner}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/przewodnik-oze-2019_final.pdf}, year = {2019}, date = {2019-09-02}, abstract = {Przewodnik to publikacja, w której nacisk został położony na praktyczną stronę Otwartych Zasobów Edukacyjnych, stąd w przewodniku znalazły się nie tylko część teoretyczna poświęcona OZE i licencjom CC, ale także praktyczna prezentująca porady jak szukać, jak tworzyć i jak dzielić się OZE w sieci. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Przewodnik to publikacja, w której nacisk został położony na praktyczną stronę Otwartych Zasobów Edukacyjnych, stąd w przewodniku znalazły się nie tylko część teoretyczna poświęcona OZE i licencjom CC, ale także praktyczna prezentująca porady jak szukać, jak tworzyć i jak dzielić się OZE w sieci. |
![]() | Klaudia Grabowska, Dorota Szkodzińska, Natalia Mileszyk oraz Daniel Wójtowicz Kazusy prawne - otwartość w instytucjach kultury (Book) 2018. @book{sp, title = {Kazusy prawne - otwartość w instytucjach kultury}, author = {Klaudia Grabowska, Dorota Szkodzińska, Natalia Mileszyk oraz Daniel Wójtowicz}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/KOED_Otwartosc_w_przypadkach_09_2019.pdf}, year = {2018}, date = {2018-11-12}, abstract = {Kazusy prawne - otwartość w instytucjach kultury to publikacja, której głównym celem jest wsparcie prawników w codziennej pracy związanej z zarządzaniem prawami autorskimi w instytucjach kultury. Pracy skupiającej się w dużej mierze na kwestiach związanych z wprowadzonymi dwa lata temu przepisami o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (ISP).}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Kazusy prawne - otwartość w instytucjach kultury to publikacja, której głównym celem jest wsparcie prawników w codziennej pracy związanej z zarządzaniem prawami autorskimi w instytucjach kultury. Pracy skupiającej się w dużej mierze na kwestiach związanych z wprowadzonymi dwa lata temu przepisami o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (ISP). |
![]() | aut. David Wiley, tłum. Sabina Łagowska. W stronę wartościowej oceny (Book) 2017. @book{asas2017, title = {W stronę wartościowej oceny}, author = {aut. David Wiley, tłum. Sabina Łagowska. }, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/david-wiley-w-strone-wartosciowej-oceny-5.pdf}, year = {2017}, date = {2017-02-17}, abstract = {Tłumaczenie tekstu z bloga Davida Wiley „iterating toward openness” na temat sposobów wartościowego oceniania pracy studenta.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Tłumaczenie tekstu z bloga Davida Wiley „iterating toward openness” na temat sposobów wartościowego oceniania pracy studenta. |
![]() | aut. Peter Suber, tłum. Sabina Łagowska Open Access i problem ostatniej "mili" w odniesieniu do wiedzy (Book) 2017. @book{aut.Suber2017, title = {Open Access i problem ostatniej "mili" w odniesieniu do wiedzy}, author = {aut. Peter Suber, tłum. Sabina Łagowska}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/peter-suber-open-access-i-problem-ostatniej-mili-w-odniesieniu-do-wiedzy-2.pdf}, year = {2017}, date = {2017-02-04}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } |
![]() | Natalia Mileszyk Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego (Book) 2017. @book{ss2016c, title = {Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego }, author = {Natalia Mileszyk}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2017/11/ponowne-wykorzystanie.pdf}, year = {2017}, date = {2017-01-11}, abstract = {Przedmiotem publikacji jest ustawa o dostępie do informacji sektora publicznego. Ustawa stanowi implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/37/UE z dnia 26 czerwca 2013 r. zmieniającą dyrektywę 2003/98/WE w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego. Publikacja omawia istniejące w instytucjach publicznych praktyki udostępniania własnych zasobów w świetle nowych przepisów}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Przedmiotem publikacji jest ustawa o dostępie do informacji sektora publicznego. Ustawa stanowi implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/37/UE z dnia 26 czerwca 2013 r. zmieniającą dyrektywę 2003/98/WE w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego. Publikacja omawia istniejące w instytucjach publicznych praktyki udostępniania własnych zasobów w świetle nowych przepisów |
![]() | aut. Peter Suber, tłum. Sabina Łagowska Wiedza jako dobro publiczne (Book) 2016. @book{ss2016, title = {Wiedza jako dobro publiczne}, author = {aut. Peter Suber, tłum. Sabina Łagowska}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/peter-suber-wiedza-jako-dobro-publiczne-7.pdf}, year = {2016}, date = {2016-02-18}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } |
![]() | oprac. dr Krzysztof Siewicz Prawo autorskie w edukacji: jak unikać naruszeń? (Book) 2016. @book{ss2016, title = {Prawo autorskie w edukacji: jak unikać naruszeń?}, author = {oprac. dr Krzysztof Siewicz }, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/prawo-autorskie-w-edukacji-jak-unikac-naruszen-wersja-2016-1.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/prawo-autorskie-w-edukacji-jak-unikac-naruszen-wersja-2016.epub http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/prawo-autorskie-w-edukacji-jak-unikac-naruszen-wersja-2016.txt}, year = {2016}, date = {2016-02-10}, abstract = {Aktualizacja broszury z 2015 roku, w której znajdziemy odpowiedzi na pytania: Kto może korzystać z dozwolonego użytku edukacyjnego? Na czym polega cel edukacyjny? Czy w sieci istnieją egzemplarze? Jak i kiedy działa prawo cytatu? Broszura omawia najważniejsze elementy tzw. dozwolonego użytku edukacyjnego, tj. przepisów regulujących korzystanie z chronionych utworów w działalności edukacyjnej. Broszura uwzględnia stan prawny na 2016 rok.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Aktualizacja broszury z 2015 roku, w której znajdziemy odpowiedzi na pytania: Kto może korzystać z dozwolonego użytku edukacyjnego? Na czym polega cel edukacyjny? Czy w sieci istnieją egzemplarze? Jak i kiedy działa prawo cytatu? Broszura omawia najważniejsze elementy tzw. dozwolonego użytku edukacyjnego, tj. przepisów regulujących korzystanie z chronionych utworów w działalności edukacyjnej. Broszura uwzględnia stan prawny na 2016 rok. |
![]() | oprac. dr Krzysztof Siewicz Prawo autorskie w edukacji - jak unikać naruszeń? (Book) 2015. @book{ss2015, title = {Prawo autorskie w edukacji - jak unikać naruszeń?}, author = {oprac. dr Krzysztof Siewicz}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2015/06/prawo-autorskie-w-edukacji-jak-unikac-naruszen_KOED.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2015/06/prawo-autorskie-w-edukacji-jak-unikac-naruszen.epub}, year = {2015}, date = {2015-01-01}, abstract = {Broszura omawia najważniejsze elementy tzw. dozwolonego użytku edukacyjnego, tj. przepisów regulujących korzystanie z chronionych utworów w działalności edukacyjnej. Autor w przystępny sposób interpretuje zapisy art. 27, 28 i 29 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. Wyjaśnia na czym polega dozwolony użytek edukacyjny, z jakimi swobodami i ograniczeniami się wiąże. Przedstawia także wskazówki co do tego, w jaki sposób reagować na wezwania do zapłaty odszkodowania za rzekome naruszenie prawa autorskiego.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Broszura omawia najważniejsze elementy tzw. dozwolonego użytku edukacyjnego, tj. przepisów regulujących korzystanie z chronionych utworów w działalności edukacyjnej. Autor w przystępny sposób interpretuje zapisy art. 27, 28 i 29 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. Wyjaśnia na czym polega dozwolony użytek edukacyjny, z jakimi swobodami i ograniczeniami się wiąże. Przedstawia także wskazówki co do tego, w jaki sposób reagować na wezwania do zapłaty odszkodowania za rzekome naruszenie prawa autorskiego. |
![]() | oprac. dr Krzysztof Siewicz Czy można korzystać z utworów z nielegalnych źródeł (Book) 2014. @book{ss2014, title = {Czy można korzystać z utworów z nielegalnych źródeł}, author = {oprac. dr Krzysztof Siewicz}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2014/09/siewicz-legalnosc-zrodla-KOED.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2014/09/siewicz-legalnosc-zrodla-KOED.epub}, year = {2014}, date = {2014-10-10}, abstract = {Broszura porusza o problemie legalności źródła w dozwolonym użytku. Dozwolony użytek to ograniczenie monopolu autorskiego wprowadzone przez ustawodawcę między innymi w celu ochrony interesu społecznego związanego np. z rozwojem edukacji i nauki. Nie każde jednak społecznie korzystne działanie polegające na korzystaniu z utworów jest dozwolone bez zgody twórcy.Publikacja odpowiada na ważne pytania: Czy istnienie wymogu legalności źródła jest już przesądzone? Jak wykazać legalność źródła? Jak problem legalności źródeł ma się do praktyki pracy nauczycieli i edukatorów?}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Broszura porusza o problemie legalności źródła w dozwolonym użytku. Dozwolony użytek to ograniczenie monopolu autorskiego wprowadzone przez ustawodawcę między innymi w celu ochrony interesu społecznego związanego np. z rozwojem edukacji i nauki. Nie każde jednak społecznie korzystne działanie polegające na korzystaniu z utworów jest dozwolone bez zgody twórcy.Publikacja odpowiada na ważne pytania: Czy istnienie wymogu legalności źródła jest już przesądzone? Jak wykazać legalność źródła? Jak problem legalności źródeł ma się do praktyki pracy nauczycieli i edukatorów? |
![]() | oprac. Karolina Grodecka, Kamil Śliwowski Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych (Book) 2014. @book{ss2014b, title = {Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych}, author = {oprac. Karolina Grodecka, Kamil Śliwowski}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2014/05/OER_handbook_v5_online1.pdf}, year = {2014}, date = {2014-01-10}, abstract = {Przewodnik składa się z kilku rozdziałów: 1) Otwartość w edukacji 2) Otwarte Zasoby Edukacyjne 3) Wolne licencje 4) Domena Publiczna 5) Katalog OZE 6) Wyszukiwanie OZE 7) Publikowanie i wykorzystanie otwartych treści w serwisach web 2.0 8) Oznaczanie treści otwartymi licencjami 9) Dostępność zasobów w Internecie. Kluczowym elementem przewodnika jest katalog serwisów otwartych zasobów edukacyjnych z podziałem na licencje. W przewodniku znajdują się także porady praktyczne dotyczące publikowania i oznaczania treści licencjami CC – m.in. schemat pozwalający określić gotowość do publikacji na CC, sposoby oznaczania licencją różnych typów plików, poprawnego znakowania treści licencją. Opisane zostały aplikacje ułatwiające poprawnie oznaczać autorstwo i licencją oraz sprawdzanie czy dany zasób został udostępniony na otwartych zasadach. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Przewodnik składa się z kilku rozdziałów: 1) Otwartość w edukacji 2) Otwarte Zasoby Edukacyjne 3) Wolne licencje 4) Domena Publiczna 5) Katalog OZE 6) Wyszukiwanie OZE 7) Publikowanie i wykorzystanie otwartych treści w serwisach web 2.0 8) Oznaczanie treści otwartymi licencjami 9) Dostępność zasobów w Internecie. Kluczowym elementem przewodnika jest katalog serwisów otwartych zasobów edukacyjnych z podziałem na licencje. W przewodniku znajdują się także porady praktyczne dotyczące publikowania i oznaczania treści licencjami CC – m.in. schemat pozwalający określić gotowość do publikacji na CC, sposoby oznaczania licencją różnych typów plików, poprawnego znakowania treści licencją. Opisane zostały aplikacje ułatwiające poprawnie oznaczać autorstwo i licencją oraz sprawdzanie czy dany zasób został udostępniony na otwartych zasadach. |
![]() | oprac. Kamil Śliwowski, Michał "Rysiek" Woźniak Prywatność w edukacji (Book) 2014. @book{ss2014b, title = {Prywatność w edukacji}, author = {oprac. Kamil Śliwowski, Michał "Rysiek" Woźniak}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2015/02/sliwowski-wozniak-prywatnosc-w-edukacji.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2015/02/sliwowski-wozniak-prywatnosc-w-edukacji.epub}, year = {2014}, date = {2014-01-10}, abstract = {Błyskawiczny rozwój edukacji w Sieci ma jednak również konsekwencje, których nie przewidywano na początku, np. rozwoju usług i modeli biznesowych, które będą bazować na ogromnym zapotrzebowaniu na edukację prowadzoną w internecie. Te zaś często kopiują, na dobre i złe, komercyjne rozwiązania i wartości, które nie pasują do idei otwartej edukacji. Jednym z takich narastających konfliktów jest zarabianie na danych o osobach korzystających z usług edukacyjnych}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Błyskawiczny rozwój edukacji w Sieci ma jednak również konsekwencje, których nie przewidywano na początku, np. rozwoju usług i modeli biznesowych, które będą bazować na ogromnym zapotrzebowaniu na edukację prowadzoną w internecie. Te zaś często kopiują, na dobre i złe, komercyjne rozwiązania i wartości, które nie pasują do idei otwartej edukacji. Jednym z takich narastających konfliktów jest zarabianie na danych o osobach korzystających z usług edukacyjnych |
![]() | oprac. Krzysztof Siewicz, Marcin Wilkowski na podstawie Paul Kimpel Creative Commons: konsekwencje blokowania użycia komercyjnego (Book) 2012. @book{ss2014b, title = {Creative Commons: konsekwencje blokowania użycia komercyjnego}, author = {oprac. Krzysztof Siewicz, Marcin Wilkowski na podstawie Paul Kimpel }, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2011/11/dlaczego-nie-licencje-nc-koed.pdf}, year = {2012}, date = {2012-10-10}, abstract = {Przedstawiamy argumenty przeciwko stosowaniu licencji Creative Commons z atrybutem NC (Non-Commercial) blokującym komercyjne wykorzystywanie licencjonowanych utworów. Licencje te w szczególności nie powinny być stosowane do udostępniania zasobów edukacyjnych. Opracowanie przydatne zwłaszcza dla instytucji upowszechniających swoje materiały na niewolnych licencjach NC oraz dla trenerów.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Przedstawiamy argumenty przeciwko stosowaniu licencji Creative Commons z atrybutem NC (Non-Commercial) blokującym komercyjne wykorzystywanie licencjonowanych utworów. Licencje te w szczególności nie powinny być stosowane do udostępniania zasobów edukacyjnych. Opracowanie przydatne zwłaszcza dla instytucji upowszechniających swoje materiały na niewolnych licencjach NC oraz dla trenerów. |
![]() | Kasia Sawko (tekst), Karolina Kotowska (grafika) Nie bądź piratem - infografiki (Book) 2011. @book{ss2011, title = {Nie bądź piratem - infografiki}, author = {Kasia Sawko (tekst), Karolina Kotowska (grafika)}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Grafika_Komiks_CC_druk.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Grafika_Komiks_CC.png http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Grafika_Komiks_CC.jpg http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Grafika_Komiks_CC.swf}, year = {2011}, date = {2011-09-06}, abstract = {W wakacje 2011 zajmowaliśmy się w Koalicji przyjemnymi rzeczami, a jedną z nich była zdecydowanie praca koncepcyjno-graficzna. Z niekrytą przyjemnością i dumą dzielimy się bardzo fajnymi infografikami otwartościowymi. Grafiki są ubrane w formę prostego przewodnika pokazującego, jak legalnie korzystać z twórczości w Internecie. Nasze hasło przewodnie to Nie bądź piratem, dziel się ze światem zgodnie z którym my dzielimy się z wami grafikami. Bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy do woli.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } W wakacje 2011 zajmowaliśmy się w Koalicji przyjemnymi rzeczami, a jedną z nich była zdecydowanie praca koncepcyjno-graficzna. Z niekrytą przyjemnością i dumą dzielimy się bardzo fajnymi infografikami otwartościowymi. Grafiki są ubrane w formę prostego przewodnika pokazującego, jak legalnie korzystać z twórczości w Internecie. Nasze hasło przewodnie to Nie bądź piratem, dziel się ze światem zgodnie z którym my dzielimy się z wami grafikami. Bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy do woli. |
![]() | Opracowanie graficzne Karolina Kotowska, tekst: Kasia Sawko, Karolina Grodecka Otwartość w kulturze, nauce i edukacji (Book) 2011. @book{ss2011b, title = {Otwartość w kulturze, nauce i edukacji}, author = {Opracowanie graficzne Karolina Kotowska, tekst: Kasia Sawko, Karolina Grodecka}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Plakat_otwartosc.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Plakat_otwartosc_72dpi.jpg http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Plakat_otwartosc_800x3100.swf}, year = {2011}, date = {2011-09-06}, abstract = {Plakat ilustruje otwartość w kulturze, nauce, edukacji, instytucjach publicznych oraz organizacjach pozarządowych. Przy każdym z obszarów znajdziecie przykład projektu, inicjatywy lub opis działania oraz przy niektórych dane pokazujące wzrostową tendencję otwartościową. Na podsumowanie kilka słów wyjaśnienia czym jest otwartość dla wszystkich, dla naukowców, nauczycieli, uczniów i studentów, dla instytucji oraz jakie ma znaczenie dla kraju.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Plakat ilustruje otwartość w kulturze, nauce, edukacji, instytucjach publicznych oraz organizacjach pozarządowych. Przy każdym z obszarów znajdziecie przykład projektu, inicjatywy lub opis działania oraz przy niektórych dane pokazujące wzrostową tendencję otwartościową. Na podsumowanie kilka słów wyjaśnienia czym jest otwartość dla wszystkich, dla naukowców, nauczycieli, uczniów i studentów, dla instytucji oraz jakie ma znaczenie dla kraju. |
![]() | oprac. Bożena Bednarek-Michalska Open Access. Otwarta Nauka (Book) 2010. @book{ss2010, title = {Open Access. Otwarta Nauka}, author = {oprac. Bożena Bednarek-Michalska }, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/OPEN-ACCESS.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/PRAWO-AUTORSKIE.odt}, year = {2010}, date = {2010-01-10}, abstract = {Broszura o Open Access jest wprowadzeniem w zagadnienie nowej, otwartej komunikacji naukowej. Składa się z części wprowadzającej w historię Open Access, założenia ruchu OA, definicji oraz ekonomicznych modeli publikowania czasopism naukowych, technologii w OA oraz polityki i rekomendacji dla Otwartej Nauki. Autorka opracowała także listę korzyści jakie płyną z otwartości dla świata nauki, dla uczelni, dla naukowców, dla kraju.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Broszura o Open Access jest wprowadzeniem w zagadnienie nowej, otwartej komunikacji naukowej. Składa się z części wprowadzającej w historię Open Access, założenia ruchu OA, definicji oraz ekonomicznych modeli publikowania czasopism naukowych, technologii w OA oraz polityki i rekomendacji dla Otwartej Nauki. Autorka opracowała także listę korzyści jakie płyną z otwartości dla świata nauki, dla uczelni, dla naukowców, dla kraju. |
![]() | oprac. Krzysztof Siewicz Prawo autorskie i wolne licencje (Book) 2010. @book{ss2010b, title = {Prawo autorskie i wolne licencje}, author = {oprac. Krzysztof Siewicz}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/PRAWO-AUTORSKIE.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/PRAWO-AUTORSKIE.odt}, year = {2010}, date = {2010-01-10}, abstract = {Broszura to syntetyczne ujęcie podstaw prawa autorskiego, które daje kontekst dla omówienia alternatywnych systemów ochrony prawa autorskiego – wolnych licencji Creative Commons. Oprócz podstawowych informacji o licencjach, w broszurze znajduje się ich krytyka oraz porady jak stosować licencje w praktyce. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Broszura to syntetyczne ujęcie podstaw prawa autorskiego, które daje kontekst dla omówienia alternatywnych systemów ochrony prawa autorskiego – wolnych licencji Creative Commons. Oprócz podstawowych informacji o licencjach, w broszurze znajduje się ich krytyka oraz porady jak stosować licencje w praktyce. |
![]() | oprac. Tomasz Ganicz Domena Publiczna (Book) 2010. @book{ss2010b, title = {Domena Publiczna}, author = {oprac. Tomasz Ganicz}, url = {http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/DOMENA-PUBLICZNA.pdf http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/DOMENA-PUBLICZNA.odt}, year = {2010}, date = {2010-01-10}, abstract = {Praktyczna broszura o domenie publicznej i zagadnieniach z nią związanych. Oprócz wprowadzenia w problematykę związaną z definiowaniem domeny publicznej i jej zasięgu (kurczenie się domeny publicznej), podkreślono wagę istnienia Domeny publicznej. Kluczowym elementem jest schemat wygasania praw autorskich i przechodzenia dzieła do zasobów Domeny. Dodatkowo broszura jest uzupełniona o przykłady praktycznego ustalania statusu prawnego dzieładla kilku wybranych przypadków, np. dla archiwalnego zdjęcia dziadka, herbu i logo Łodzi. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } Praktyczna broszura o domenie publicznej i zagadnieniach z nią związanych. Oprócz wprowadzenia w problematykę związaną z definiowaniem domeny publicznej i jej zasięgu (kurczenie się domeny publicznej), podkreślono wagę istnienia Domeny publicznej. Kluczowym elementem jest schemat wygasania praw autorskich i przechodzenia dzieła do zasobów Domeny. Dodatkowo broszura jest uzupełniona o przykłady praktycznego ustalania statusu prawnego dzieładla kilku wybranych przypadków, np. dla archiwalnego zdjęcia dziadka, herbu i logo Łodzi. |
Publikacje KOED
![]() | Otwarte Zasoby Edukacyjne. Szukaj, twórz, dziel się (Book) 2019. |
![]() | Kazusy prawne - otwartość w instytucjach kultury (Book) 2018. |
![]() | W stronę wartościowej oceny (Book) 2017. |
![]() | Open Access i problem ostatniej "mili" w odniesieniu do wiedzy (Book) 2017. |
![]() | Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego (Book) 2017. |
![]() | Wiedza jako dobro publiczne (Book) 2016. |
![]() | Prawo autorskie w edukacji: jak unikać naruszeń? (Book) 2016. |
![]() | Prawo autorskie w edukacji - jak unikać naruszeń? (Book) 2015. |
![]() | Czy można korzystać z utworów z nielegalnych źródeł (Book) 2014. |
![]() | Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych (Book) 2014. |
![]() | Prywatność w edukacji (Book) 2014. |
![]() | Creative Commons: konsekwencje blokowania użycia komercyjnego (Book) 2012. |
![]() | Nie bądź piratem - infografiki (Book) 2011. |
![]() | Otwartość w kulturze, nauce i edukacji (Book) 2011. |
![]() | Open Access. Otwarta Nauka (Book) 2010. |
![]() | Prawo autorskie i wolne licencje (Book) 2010. |
![]() | Domena Publiczna (Book) 2010. |