plen

Zespół KOED

Aleksandra Czetwertyńska
Członkini prezydium

Polonistka, trenerka, koordynatorka i autorka projektów edukacyjnych. Od lat związana z edukacją i środowiskiem NGO. Koordynowała m. in. projekty edukacji filmowej (Filmoteka Szkolna. Akcja!), czytelniczej (Miłosz OdNowa), kulturalnej (Sztuka Zaangażowania). W fundacji Centrum Cyfrowe prowadzi Spółdzielnię Otwartej Edukacji „SpołEd” oraz zajmuje się wdrażaniem otwartości w szkołach i wśród nauczycieli. Prowadzi warsztaty i szkolenia z tworzenia otwartych zasobów edukacyjnych i wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole. Absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Natalia Gruenpeter
Członkini prezydium
pracuje w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego działającym na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie zajmuje się m.in. Biblioteką Nauki, organizacją warsztatów i promocją otwartych modeli komunikacji naukowej. Współpracuje także z Filmoteką Szkolną jako edukatorka filmowa. Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Interesuje się kinem, fotografią, kulturą amerykańską i literaturą.

Aleksandra Brzozowska
Członkini prezydium
jest pracownikiem Oddziału Informacji Naukowej i Prac Naukowo-Dydaktycznych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Zakres jej zainteresowań zawodowych obejmuje zagadnienia związane z koncepcją otwartej nauki, powszechnym dostępem do wiedzy oraz stosowaniem otwartych modeli w różnych obszarach pracy naukowej. Zajmuje się również zmianami zachodzącymi w procesie cyfryzacji czasopism naukowych. Redaktorka i współtwórczyni platformy Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego. Popularyzatorka ruchu Opec Access w środowisku naukowym.
Szymon Grabarczuk
Przewodniczący
Prawnik, wikipedysta, wiceprezes zarządu Wikimedia Polska, w środowisku otwartościowym działa od dekady. Współuczestniczył w tworzeniu 10-letniej strategii ogólnoświatowego ruchu Wikimediów. W Wikimedia Polska jest odpowiedzialny za strategiczny wzrost i wewnętrzne wzmocnienie organizacji, sprawy prawne i kontakty instytucjonalne. Stroni od zarządzania otwartościowymi projektami – woli budować infrastrukturę. Dla swojego NGO wziął urlop dziekański od biegu po ciemnoniebieski żabot. W wolnych chwilach nadrabia zaległości z filozofii i fizyki, gotuje albo ogląda filmy.